Lönnrotin petäjä Hummovaarassa

Tietoa yhdistyksestä

MLL Kesälahti

Mannerheimin Lastensuojeluliitto (MLL) on avoin kansalaisjärjestö, joka edistää lasten, nuorten ja lapsiperheiden hyvinvointia.

MLL Kesälahden paikallisyhdistys toimii Kesälahdella asuvien lasten, nuorten ja heidän perheidensä hyväksi. Yhdistys järjestää tarpeen ja mahdollisuuksien mukaan toimintaa ja tapahtumia kohderyhmälleen. Yhdistys on tarvittaessa tukena lapsiperheille sekä tekee yhteistyötä muiden yhdistysten ja tahojen kanssa, jotka toimivat lasten, nuorten sekä heidän perheidensä hyväksi.

Viime vuosina aktiivisimmat toimintamme ovat olleet nuorten Sählykerho, liikuntasalin Perhevuoro sekä Summer Bay Rocks! -bändikurssi. Kesällä 2022 aloitimme uuden toiminnan Leikkipuisto Perhekahvilan parissa, jonka tavoitteena on mahdollistaa lapsiperheiden tutustumista toisiinsa ja vahvistaa osallisuutta. Olemme mukana myös joka toinen vuosi järjestetyssä Kesälahti City Mahaton -tapahtuman lastenpäivässä.

Tuemme Tukioppilastoimintaa Kesälahden koulussa sekä lahjoitamme keväisin Reilu Kaveri -stipendit oppilaille koulun jaettavaksi.

Toimintaamme kuuluu myös Joulupuu Keski-Karjala ja Hyvä Joulumieli-keräys.

Hallitus 2024

Hanna Hämäläinen, puheenjohtaja